Sunday 31 July 2016

Sukan, Exercise & Kebun

Hari ni saya nak cerita tentang aktiviti bersama keluarga di kebun. Saya amat meminati aktiviti bersukan terutamanya aktiviti berbasikal dan berenang. Namun saya terpaksa tinggalkan keluarga jika saya terlibat secara aktif dalam dua aktiviti ini. Aktiviti berkebun sangat sesuai dengan jiwa saya sebab boleh bersama mereka setiap hujung minggu. Jujur saya sebut dengan kesibukan saya, saya tidak sempat meluangkan masa untuk mereka pada hari bekerja, kalau adapun berkebun bersama setiap petang dari jam 5- 7 petang. Hari sabtu dan ahad memang kami sepenuhnya di kebun melakukan aktiviti memancing, menanam pokok, merawat haiwan di kebun, berbasikal dan membersihkan kebun.

Jujur juga saya sebut, memiliki kebun ini mengembalikan saya kepada kegembiraan saya yang dahulu. Syukur memiliki kebun seusia ini, terima kasih ya Allah atas anugerah yang tidak ternilai.










No comments:

Post a Comment